Gata ja Funka suunnittelivat yön pimeinä tunteina kuinka Gata voisi esitellä itsensä viimeisessä työharjoittelussaan päihdeklinikalla vilpittömällä äänellä:

"Hei, mä olen Gata, A-luokan toimintaterapeuttiopiskelija ja kerron hieman tässä itestäni. Aloitan aamuni aina A-vitamiinilla ja siitä suoraan hyppäänkin porekylpyyn. Tykkään vaatteista paljon, joten vedän jotkut vermeet päälle. Sen jälkeen duunaan pääni lakalla töitä varten. Näin talvella on kuitenkin kaikesta lakalla duunaamisesta huolimatta hyvä laittaa myssy päähän ulos mentäessä. Iltaisin tykkään käydä hevostelemassa. Pollella ratsastaminen on yksi lempipuuhistani, vaikka olenkin tällainen vanha kaakki, etten sanoisi koni.  Tykkään kuitenkin hepoista ihan älyttömästi.

Lempiurheilija on Virén, mutta varsinainen lempiurheilulajini on tietysti lätkä. Himassa hoidan intohimoisesti kukkia, vaikka joskus siitä tulee hieman möyhääntynyt olo. Mökillä minulla kasvaa riveittäin unikkoa  - se on niin upea kerta kaikkiaan. Aina kun näen ne siinä, ja käyn haistelemassa, tuntee oikein tuoksun humahtavan päähän. Tulee jotenkin vaan välittömästi lämmin olo niin, että voisi vaan kellahtaa makuuasentoon, suorastaan nuokkua ja antaa ajatuksen virrata. Ei huolen häivää!

Jos oikein innostun, laitan koneeseen dc:n, eiku cd:n. Joskus kun valitsen väärän dc:n, eiku cd:n, tulee hiukka dorkajumi olo. Ihme värkki koko soitin. Multa löytyy nopeita ja hitaita, mutta täytyy kyllä myöntää, että taidan olla selkeesti enemmän hitaiden ystävä.

 

Koti pitää muuten olla aina siisti, joten imuroin ahkerasti. Kavereiden ollessa kylässä saatan höystää alkupalaksi sieniä, leipasta jälkiruoaksi kaikille pannaria, ja tietysti palanpainikkeeksi paljon kolaa. Nehän meille maistuvat! Parhaisiin kavereihini luen Santun, Larkun, Sirkan, Liisan ja Pirkon Kurvista. Me kaikki käytetään tennareita tai lenkkareita sekä nappiverkkareita. Joskus kun Pirkko jää yökylään, nukumme molemmat laput silmillä.

Huonoina päivinä tuntuu välillä kuin raahaisin perässäni telaketjua ja koko elämä valuu suoraan ränniin. En nyt väitä, että mulla olisi ruuvit irti, mitä nyt vähän mutterit löysällä. Silloin voi hetken tuntua, että olen kuin kuolaava muumio, suorastaan koomassa. Hehheh. Onneksi mulla on yleisesti kuitenkin asiallinen pöhinä päällä, ja tunnen aika usein olevani hyvässä vedossa. Olen muutenkin ihan ok kuosissa.

Tämä harjoittelupaikka on niin tykki veto, että olen ihan syyhkyissä. Olen kyllä vilpittömästi suorastaan  ekstaasissa! Unelmieni harjoittelupaikka toden totta! Mielenkiinnolla odotan missä oloissa lopetan harjoitteluni seitsemän viikon päästä."


Eiks olis aika osuva, ammattimainen ja hyvä? Palkkaisitko?


Edit. 14.15 Lisättiin pari tärkeää kohtaa vielä. Nastaa perjantaita!


-Gata ja Funkeli